…en het is 1 oktober, officiële start van de tiendaagse van de geestelijke gezondheid. Heel wat partners hebben allerlei fijne activiteiten bedacht. Zo zijn er volksspelen in Turnhout, muzikale portretten in Duffel en wandeltochten in Hoegaarden en Kessel-Lo. Opvallend veel mindfulnesstrainingen ook, dit jaar. En workshops over Me-time, de kracht van positief denken, slaapstoornissen en assertiviteit. Journalist Riadh Bhari, geluksexpert Leo Bormans en psycholoog Michael Portzky duiken op in respectievelijk Diepenbeek, Balen en Mol.
Om kort te gaan: het belooft een gevarieerde, rijkelijk gevulde tiendaagse te worden. En daar mogen we best wat reclame voor maken, toch? Kwestie van gans Vlaanderen een flinke dosis veerkracht te bezorgen. Geen beter promotiekanaal dan Uit in Vlaanderen, dé evenementendatabank bij uitstek, goed voor maar liefst 15.000 bezoekers per dag. Mogen we je vragen al je evenementen, openbaar of privé, toe te voegen? Dat is de beste garantie op een talrijk en enthousiast publiek. Bezoek Samen Veerkrachtig en volg de instructies. Makkelijk, doeltreffend en helemaal gratis.
Wil je snel-snel nog een actie opstarten? Neem dan zeker deze tips mee.
- Vergeet de sociale media niet te gebruiken om tamtam te maken voor je event.
- Toneelstuk of film gepland? Bekijk de voorstelling altijd vooraf en doe een nabespreking: je zet er de hoofdboodschap mee in de verf en countert mogelijke negatieve reacties.
- Ga niet met de eerste de beste spreker in zee. Vraag raad aan de Logo’s, zij helpen je graag een handje.
- Kijk uit met een thema als zelfdoding. Bekijk de richtlijnen voor media en theater.
- Maak foto’s en filmpjes en schrijf een verslag. Leuk voor de deelnemers en ideaal om je publiek warm te maken voor de volgende editie!
|